Krovinių ženklinimas

Visi kroviniai, kurie priimami vežimui bet kuria transporto rūšimi turi būti paženklinti – markiruoti. Markiruotę sudaro pagrindiniai, papildomi bei informaciniai užrašai (krovinio bei transportinė markiruotė) ir manipuliaciniai ženklai (speciali markiruotė).

Krovininės markiruotės pagrindinius užrašus sudaro gavėjo pavadinimas ir paskirties punkto pavadinimas. Papildomais užrašais vadinami siuntėjo pavadinimas ir išsiuntimo punkto pavadinimas. Informacinius užrašus sudaro brutto ir netto masės; krovinio vietos matmenys ir tūris.

Priklausomai nuo pakuočių tipo jų ženklinimas yra skirtingas. Dėžes būtina žymėti ant vieno iš šonų, galimas žymėjimas ir ant dangčio. Statinėms ir būgnams klijuoti lipdukus ant dugno ar dangčio, tačiau galima ir ant korpuso. Maišai žymimi ant viršutinės dalies prie siūlės ar užrišimo. Ryšuliai – ant vieno iš šoninio paviršių. Ant paketų, kurie suformuoti ant palečių, vienas iš lipdukų klijuojamas ant galinės sienelės, o kitas ant šoninės. Paletės, kurias galima paimti su krautuvu ir iš priekio, ir iš galo, turi būti žymimos ant tų sienelių, prie kurių privažiuoja šakinis krautuvas.

Daugiau info apie krovinių pervežimą ir kainas rasite čia: https://damtransa.lt/kroviniu-pervezimas-vilniuje/

MARŠRUTŲ PARINKIMAS

Maršrutas – tai transporto priemonės judėjimo kelias vežant krovinį. Visuose mar6rutuose atliekamas vežimo proceas susideda iš tokių pasikartojančių elementų kaip transporto priemonės pateikimas; pakrovimas, krovinio vežimas ir iškrovimas. Šių elementų visuma, sudaranti užbaigtą vežimo operaciją, vadinama vežimo ciklu arba važiuote.

Atliekant vežimus galima išskirti kelis tipinis transportavimo proceso organizavimo variantus. Vienas iš jų, tai vienkartinis ar daugkartinis vežimas vienu automobiliniu tarp to paties siuntėjo ir gavėjo (mikrosistema). Antrasis – vienkartinis ar daugkartinis vieno automobilio judėjimas tarp to paties siuntėjo ir gavėjo. Tačiau atgal automobilis grįžta pakrautas su kroviniu (itin maža sistema). Pirmojo ir antrojo varianto panaudojimas naudojant ne vieną, o kelias transporto priemones vadinamas maža sistema. Šie trys variantai yra švytuoklinės vežimo schemos pavyzdys (žr 2 schemą).

2 schema. Švytuoklinė krovinio vežimo sistema

Ištisine rodykle žymimas automobilio judėjimas su kroviniu, o punktyrinė rodyklė simbolizuoja galima transporto priemonės grįžima su kroviniu ar be jo.

Be švytuoklinio maršruto modelio išskiriama ir maža sistema su žiediniu transporto priemonės judėjimo organizavimu (3 schema). Taip vadinamas vienkartinis ar daugkartinis vežimas nuo kelių siuntėjų (S) keliems gavėjams (G), kurio metu automobilis periodiškai sugrįžta į pirmą pasikrovimo punktą.

3 schema. Švytuoklinė krovinio vežimo sistema

Kai krovinys išvežiojamas iš vieno siuntėjo keliems gavėjams ir tuo pačiu surenkamas krovinys vienam gavėjui – tokia sistema vadinama maža sistema su krovinio surinkimu/išskirstymu (4 schema).

4 schema. Maža sistema su krovinio surinkimu/išskirstymu

Be jau minėtų krovinio maršrutų sistemų galima išskirti gamybinės struktūros aptarnavimo sistemą, kuri pasižymi krovinių surinkimu iš keletos siuntėjų, tiekimo taškų ir jų pristatymą į viena gamybinės paskirties padalinį (5 schema).

5 schema. Gamybinės struktūros aptarnavimas

Integruota sistema – tai visų anksčiau minėtų maršruto organizavimo struktūros kombinacija (6 schema). Ji pasižymi savo sudėtingumu, tačiau ir ženkliai didesniu efektyvumu.

6 schema. Integruota maršrtuto sistema

Krovinio gabenimo maršruto parinkimas yra individualus kiekvienam kroviniui ar kliento porekiui. Stambioms gamybinėms įmonėms reikalingas ar netgi būtinas integruotų maršruto sistemų naudojimas, kai tuo tarpu reta, sezoninį poreikį turinčiai mažai įmonei gali užtekti ir švytuoklinės vežimo organizavimo sistemos.